Känner allt

Det här med tidiga graviditetssymptom försvårar ju tiden mellan ägglossning och BIM något otroligt. Inte nog med att man måste vänta nästan två veckor för att få svar på om man faktiskt lyckats med en befruktning eller ej, man ska dessutom känna efter på minsta lilla grej i kroppen. 
"Oj, var det inte ägget som fäste nu?" "Är jag inte liiite öm i brösten?" "Inatt drömde jag konstigt, nog är det ett tidigt gravidsymptom?" "Jag läste att kaffe kan smaka konstigt när man är gravid. Jo visst smakar den här koppen lite konstigt trots allt..."

Och varje månad tycker jag mig lyckas pricka in vartenda symptom, och lever på hoppet fram till den dagen då jag vaknar med mensen.

Jag är övertygad om att inte kommer känna några fler symtom den dagen jag faktiskt är gravid, mot vad jag hittills gjort varenda månad. 

Ska vi prata om de, mest troligtvis falska, symptom jag har denna månad, redan fem dagar efter ägglossning?

Jag drömmer. Mycket och verkligt om att vara gravid. Det har jag faktiskt inte gjort på säkert ett halvår, men två nätter i rad har jag drömt om att plussa och fira och gråta av lycka. Inatt drömde jag faktiskt "Det här kan inte vara en dröm för nu är det så verkligt." Sen vaknade jag. Blä.

Otroligt tunga bröst. Inte så ömma, men tunga och större.

Igår ett litet hugg i högra äggstocken. Samma sida jag hade värk i under ägglossningen.

Så nu väntar jag på att se om de är falska denna månad med, eller om jag får mitt efterlängtade plus.
/K

Allmänt | |
Upp